پودر نانو چیست وچه کاربردی دارد؟

پودر نانو چیست وچه کاربردی دارد؟

پودر نانو یکی از محصولات جدید شیمیایی و نانویی می باشد که توسط انواع شرکت ها به فروش می رسد. همانطور که گفته شد پودر نانو در انواع صنایع از جمله هواپیمایی، کشتیرانی و حمل نقل عمومی مورد استفاده قرار میگیرد. از ویژگی های اصلی این محصول می توان به قابل استفاده بودن در انواع سطوح مانند چوب و آهن و همچنین قابلیت آبگریز بودن آن اشاره کرد.

پودر نانو چیست؟ | چه پودری را پودر نانو میگویند؟

پودر نانو چیست؟ | چه پودری را پودر نانو میگویند؟

اگر پودری که شما استفاده می کنید دارای سه حالت زیر باشد می توان آن را پودر نانو شمرد:

حالت اول : ذرات پودری که استفاده می کنید در ابعاد نانومتر باشد به صورتی که اگر ساختار ذرات تشکیل دهنده پودر را به صورت دایره ای (کره) فرض کنیم باید قطر این دایره کمتر از نانومتر باشد در این حالت می توان گفت پودری که استفاده می کنید پودر نانویی می باشد. این اندازه گیری به وسیله دستگاه های پیشرفته انجام می شود و قابل مشاهده است.

حالت دوم : دانه های تشکیل دهنده پودر مورد استفاده شما در حد نانو متر باشد. به این معنی که اگر اندازه ذرات تشکیل دهنده پودر از صد نانومتر بیشتر باشد دانه های پودر باید دارای ابعاد نانومتری باشد تا پودر مورد استفاده شما نانو پودر به شمار بیاید.

برای مثال همانطور که می دانید تمام مواد از اتم تشکیل شده اند و اتم های این مواد به صورت منظم و با آرایش خاص در کنار همدیگر قرار گرفته اند. برای درک بهتر این موضوع می توان گفت که درون هر دانه ای از پودر اتم ها در یک جهت خاص و ردیف های خاصی چیده شده و قرار گرفته اند.

به صورت خلاصه اگر بیشتر ذرات تشکیل دهنده نانومتري باشند، آن پودر را نانو پودر می گویند.

حالت سوم : ذرات خاصیت ترکیب پذیری داشته باشند. به صورتی که ذرات نانو با ذرات معمولی ترکیب شوند و با ترکیب آنها یک ترکیب کامپوزیتی ایجاد شود. منظور از ترکیب کامپوزیتی آن است که یکی از مواد به صورت نرم باشند و مواد دیگر از مواد سخت باشند در این صورت نیروی وارده بر مواد از مقاومت بیشتری برخوردار باشند

استفاده از مواد نانو در کارواش ها، سازمان ها و ارگان ها

با توجه به مزیت های روز افزون نانو پودر استفاده از این محصول به سرعت در تمامی کارواش ها، شرکت های تمیز کاری ، ارگان ها و… رواج پیدا کرد و تقریبا می توان گفت که اکثر ارگان های بزرگ که در بالا نام برده شد مانند صنعت شستشوی کشتی ها و هواپیما ها و قطار از پودر نانو برای شستشو استفاده می کنند.

در کارواش ها به دلیل کار و فعالیت زیاد با مواد شوینده استفاده از آب به صرفه نمی باشد و استفاده از مواد شوینده قوی برای کارواش ها به صرفه تر می باشند. در واقع استفاده از نانو پودر در اغلب کارواش ها رواج دارد . 

این مسئله در ارگان ها و شرکت ها نیز صدق میکند. برای مثال اگر یک شرکت هواپیمایی بخواهد یکی از وسایل نقلیه خود را بشویید به روش های قدیمی باید زمان بسیار زیادی را صرف این کار کند تا بتواند یک وسیله را به صورت کامل بشویید.

اما با پیدایش این پودر و استفاده از آن در این شرکت ها و ارگان ها زمان بسیار کمی برای شستشو صرف می شود علاوه بر زمان استفاده از نانو پودر موجب می شود تا آب کمتری نسبت به شستشو به روش قدیمی مصرف شود. همچنین مزیت فوق العاده ای که پودر دارد این است که پس از استفاده باعث درخشندگی وجد آوری می شود.

نحوه استفاده از پودر نانو

در این بخش به بررسی چگونگی شستشوی ماشین و خودرو ها با استفاده از پودر نانو می پردازیم پس با ما همراه باشید.

همانطور که گفته شد این پودر خاصیت لکه بری فوق العاده ای دارد پس شما می توانید به آسانی با استفاده از پودر نانو چرک ترین لکه ها را نیز از روی خودرو خود پاک کنید.

برای تمیز کردن خودرو شما می توانید 50 گرم از این محصول را با یک لیتر آب مخلوط کرده و پس از اینکه به خوبی در آب حل شد محلول به دست آمده را در دستگاه مخصوص ریخته و بر روی بدنه خودرو و اجزای آن بپاشید. اگر بخواهید که سریع تر کثیفی ها و لکه ها را از روی سطح پاک کنید نسبت آب به پودر را نیز باید تغییر دهید.

 برای مثال همانطور که در بالا گفته شد شما می توانید 50 گرم از این پودر را با یک لیتر آب مخلوط کنید. در این ترکیب مدت زمان انتظار شما حدودا چیزی بین 10 الی 15 دقیقه می باشد اما شما می توانید با زیاد کردن مقدار پودر این مدت زمان را کاهش دهید.

شما می توانید 70 گرم پودر نانو را با یک لیتر آب مخلوط کنید و در مدت زمان کمتری نسبت به محلول قبلی وسیله نقلیه خود را تمیز کنید. برای تمیز کردن پودر، بهتر است که از آب با فشار بالا استفاده کنید تا کثیفی ها و لکه ها بهتر از بین بروند .

خرید ارزان پودر نانو

خرید ارزان پودر نانو​

نانو پودر محصولی شیمیایی و نانویی می باشد که با اگر استاندارد های تولیدی این محصول رعایت نشود ممکن است که باعث آسیب به وسیله نقلیه شود. در این بین شرکت های سود جوی بسیار زیادی به فکر تولید نانو پودر با کیفیت کم افتاده اند که این پودر ها را نیز با قیمت بسیار بالایی در بازار عرضه می دهند.

شرکت دانش بنیان شیمی صنعت با استفاده از بهترین مواد اولیه به تولید پودر نانو با کیفیت بالا می پردازد. پودر نانو این شرکت با استفاده از به روز ترین استاندارد ها در سطح جهان تولید می شود که این امر سبب پیشی گرفتن این شرکت از دیگر رقبای خود شده است. 

شما می توانید با کلیک و بازدید از فروشگاه شرکت دانش بنیان شیمی صنعت این محصول فوقالعاده را با قیمتی کم نظیر و پایین تهییه کنید.

نتیجه‌گیری:

نتیجه‌گیری

پودر نانو با ویژگی‌های خاصی مانند امکان استفاده در شستشوی ماشین‌ها و وسایل نقلیه عمومی، از جمله اتوبوس‌ها، قطارها، هواپیماها و عرشه کشتی‌ها و همچنین به دلیل عدم دخالت دست در شستشو، آبگریز بودن و قابل استفاده بر روی انواع سطوح، جایگاه خود را در صنایع مختلف پیدا کرده است.

پودر نانو می‌تواند در سه حالت مختلف شناخته شود: ابعاد ذرات در حد نانومتر، ابعاد دانه‌ها در حد نانومتر، و خاصیت ترکیب‌پذیری با ذرات معمولی. استفاده از این پودر در کارواش‌ها، صنایع هواپیمایی، کشتیرانی و حمل و نقل عمومی به دلیل کارایی بالا و صرفه‌جویی در زمان و آب، رواج یافته است.

در این مقاله نحوه استفاده از پودر نانو برای شستشوی ماشین‌ها نیز شرح داده شده است. با تهیه محلولی از پودر نانو و آب، می‌توان به راحتی لکه‌ها و کثیفی‌ها را از روی خودرو پاک کرد. همچنین، استفاده از آب با فشار بالا برای تمیزکاری توصیه شده است.

در نهایت، توجه به استانداردهای تولیدی و انتخاب شرکت‌های معتبر برای خرید پودر نانو مهم است تا از کیفیت محصول و جلوگیری از آسیب به وسایل نقلیه اطمینان حاصل شود امید است که این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
پیمایش به بالا
باز کردن چت
1
Scan the code
پشتیبانی شیمی صنعت
سلام
چطور می تونم کمکتون کنم؟