پاک کردن لکه از روی بدنه ماشین

پاک کردن لکه از روی بدنه ماشین

در دنیای امروز به دلیل بالا رفتن تعداد ماشین ها در شهر های بزرگ و کوچک آلودگی های بسیار زیادی را در هوای شهر به وجود آورده اند. اگر شما نیز جزو آن دسته از افراد هستید که به پاکیزگی خودرو خود اهمیت می دهید و وجود لکه های سیاه و مختلف بر روی بدنه ماشینتان شما را آزار می دهد و به دنبال پاک کردن لکه از روی بدنه ماشین خود هستید با ما همراه باشید.

رنگ ماشین یکی از عواملی است که در زیبایی ماشین تاثیر بسیار زیادی دارد و حفاظت از آن با این آلودگی های محیطی برای افراد تبدیل به یک چالش سخت شده است. حتما برای شما نیز پیش آمده است که ماشین خود را زیر درختی پارک کنید و پس از چند ساعت لکه هایی روی رنگ ماشین خود مشاهده کنید. 

این لکه ها همان شیره درخت می باشد که برای رنگ ماشین بسیار مضر می باشند. علاوه بر این قضیه فضولات پرندگان و حیوانات نیز می تواند به رنگ ماشین آسیب های جبران ناپذیری مانند از بین رفتن جلا و رنگ بزند. 

برای پاک کردن لکه از روی بدنه ماشین در ابتدا به این می پردازیم لکه ای که بر روی ماشین شما است چه نوع لکه ای می باشد. انواع متفاوت لکه ها وجود دارد که برای پاک کردن هر کدام از اینها روش هایی وجود دارد. برای مثال برای از بین بردن لکه های سیاه بر روی بدنه ماشین باید از شوینده های قوی یا پودر نانو شوینده استفاده کرد که قدرت لکه بری و پاک کنندگی بالایی دارند. 

از بین بردن لکه سیاه روی بدنه ماشین

از بین بردن لکه سیاه روی بدنه ماشین

برای از بین بردن لکه سیاه روی بدنه ماشین ناشی از آلودگی های محیطی دو روش متداول وجود دارد : استفاده از شوینده های پر قدرت مانند پودر نانو یا استفاده از روش های خانگی برای از بین بردن لکه سیاه روی بدنه ماشین

در روش سنتی پاک کردن لکه از روی بدنه ماشین ابتدا بایستی مقداری مواد شوینده تاید و یا ریکا را با آب ولرم مخلوط کرده و آن را به صورت کامل هم بزنید. محلول به دست آمده را در یک سطل بریزید و با استفاده از اسفنج و یا ابر نرم به آرامی روی سطح بدنه ماشین بمالید تا زمانی که لکه سیاه روی بدنه ماشین از بین برود. 

سپس با استفاده از آب محلی که محلول را استفاده کرده اید را بشویید تا هیچ کف یا ماده شوینده ای بر روی سطح باقی نماند .

مراحل شستشوی ماشین را از بالا به پایین طی کنید یعنی شستشوی ماشین را از سقف آن شروع کنید.

ممکن است برای شما سوال پیش بیاید که چرا باید از سقف ماشین شروع به شستشوی آن کنیم. زیرا اگر در ابتدا از اطراف بدنه ماشین مانند در های آن شروع به شستشوی آن کنید لکه ها و کثیفی های موجود در سقف ماشین با برخورد آب به آنها بر روی محل شسته شده ریخته و دوباره آن را کثیف می کنند. به همین دلیل بهتر است که پاک کردن لکه از روی بدنه ماشین را از سقف آن شروع کنید. 

استفاده از پودر نانو برای شستشو

استفاده از پودر نانو برای شستشو

استفاده از پودر نانو برای شستشوی ماشین ها در کارواش ها بسیار رواج دارد. پودر نانو به دلیل تاچ لس (بدون دخالت دست) بودن در کارواش ها استفاده می شود که زمان و زحمت شستشو را کمتر می کند. 

برای استفاده از پودر نانو کافیست مقداری از آن را درون دستگاه شستشوی مخصوص ریخته و آن را روی بدنه ماشین بپاشید. پس از مدتی صبر با استفاده از آب فشار قوی مواد و کف را از روی بدنه ماشین پاک کنید و تاثیر آن را روی بدنه ماشین خود ببینید.

پاک کردن لکه از روی بدنه ماشین

پاک کردن لکه رنگ اسپری شده روی بدنه ماشین

ممکن است که به هر دلیلی روی رنگ بدنه ماشینتان رنگ اسپری شده باشد چه باید کرد؟ راهکار چیست؟ برای پاک کردن لکه از روی بدنه ماشین به سه روش می توانید عمل کنید:

پاک کردن لکه اسپری روی بدنه ماشین با استفاده از استون

در این روش با استفاده از استون لکه رنگ های اسپری شده بر روی بدنه خودرو را پاک می کنید اگر به استون دسترسی ندارید یا زمان لازم برای تهیه آن را ندارید، می‌توانید از پاک کننده لاک ناخن استفاده کنید. هر چه مقدار استون بیشتر باشد، کارایی و سرعت پاک‌سازی بهتری خواهد داشت.

پس از اینکه با اسیتون رنگ اسپری شده را پاک کردید با آب ولرم محلی که به آن استون زدید را پاک کنید. 

پاک کردن رنگ اسپری با استفاده از تینر

تینر یک حلال برای رقیق کردن رنگ ها می باشد اما از آن می توان برای پاک کردن لکه رنگ اسپری شده روی بدنه خودرو استفاده کرد. روش استفاده از آن به این صورت می باشد که تکه پنبه ای را برداشته و آن را به مقداری تینر آغشته می کنید.

 سپس با استفاده از پنبه مکانی که رنگ اسپری شده است را پاک میکنید. دقت داشته باشید که تینر را به مقدار کم استفاده کنید و پس از، از بین رفتن لکه های اسپری شده دیگر آن را به سطح بدنه نزنید. زیرا ممکن است که رنگ خود ماشین را نیز از بین ببرد. 

پس از اینکه با تینر محل لکه های اسپری شده را تمیز کردید با استفاده از آب ولرم بشویید تا رد تینر نیز از بین برود.

پاک کردن رنگ اسپری شده با استفاده از گل رس

در روش پاک کردن لکه از روی بدنه ماشین ابتدا بایستی مراحل شستشوی ماشین که در بالای مقاله به آن اشاره شد را طی کنید. و دقت داشته باشید که حتما باید قبل از اعمال این کار ماشین خود را شسته باشید. برای پاک کردن رنگ با خاک رس ابتدا کافیست مقداری گل رس را در آب بیندازید تا مرطوب شود.

سپس مقداری ریکا را به سطح بدنه ماشین و گل رس بزنید تا با ساییدن به بدنه ماشین آسیبی وارد نشود. پس از اینکه محل مورد نظر را با گل رس و ریکا پاک کردید با آب ولرم محل تمیز شده را بشویید تا لکه های گل رس از روی بدنه ماشین پاک شود.

زرد شدن رنگ ماشین سفید

زرد شدن رنگ ماشین سفید ​

دلایل زیادی برای زرد شدن رنگ ماشین سفید وجود دارد که از جمله آنها می توان به ریخته شدن فضولات پرندگان روی بدنه و سطح رنگ اشاره کرد. فضولات پرندگان به دلیلی خاصیت اسیدی بودن باعث زرد شدن رنگ ماشین سفید و آسیب رسیدن به آن می شود.

البته ناگفته نماند که این فضولات بر روی ماشین های رنگ تیره تر تاثیر شدیدتر و بهتری از خود بجای میگذارد. برای جلوگیری از ریختن فضولات پرندگان بهتر است که ماشین خود را زیر درخت ها پارک نکنید.

برای پاک کردن لکه از روی بدنه ماشین یا همان فضولات پرندگان بهتر است که از آب گرم استفاده کنید تا به رنگ ماشین آسیبی وارد نشود. اگر فضولات خشک شده روی سطح بدنه ماشین دیدید ابتدا با آب داغ روی آن بریزید تا مقداری نرم شود سپس با استفاده از یک دستمال نرم به آرامی شروع به پاک کردن آن کنید. 

از بین بردن جای مالیدگی ماشین

برای از بین بردن جای مالیدگی ماشین بهتر است که از تینر استفاده کنید. تینر می تواند به آسانی رنگ های مالیده شده روی بدنه خودرو و یا سپر را به آسانی پاک کند. البته ممکن است که مالیدگی سطحی نباشد و عمیق باشد در این صورت باید از سمباده استفاده کرد که در زیر به آن می پردازیم.

برای از بین بردن جای مالیدگی ماشین با سمباده ابتدا بایستی یک سمباده دندانه ریز مانند سمباده 3000 تهیه کنید. پس از آن یک دستمال آغشته به آب را روی محلی که مالیده شده است بکشید تا سطح مرطوب شود سپس با استفاده از سمباده محل مالیده شده را ب آرامی سمباده بزنید دقت داشته باشید که در هنگام سمباده کشی حتما به محل آب بزنید تا محل مورد نظر به صورت خشک سمباده کشی نشود. 

پس از این که عمل سمباده کشی را انجام دادید با استفاده از واکس و پولیش مکان مورد نظر را جلا دهید تا رد سمباده از محل و سطح بدنه برداشته شود. پولیش و واکس به دلیل قدرت لایه برداری خط های ریزی که پس از سمباده زدن روی رنگ افتاده را پاک و لایه برداری میکنند .

پاک کردن رد بنزین روی بدنه

ممکن است هنگام بنزین زدن به ماشین و یا استفاده از آن مقداری از بنزین روی بدنه ماشین بریزد و لکه هایی از خود جای گذارد . این نوع از لکه ها بسیار متداول می باشد و هیچ جای نگرانی ندارند البته در صورتی که بلافاصله پاک شوند. 

ماندن لکه بنزین در ماشین های سفید باعث زرد شدن رنگ ماشین سفید و در ماشین های تیره باعث از بین رفتن رنگ می شود. برای مقابله با این کار تنها کافیست که مقداری شامپوی ماشین را با آب قاطی کرده و محلی که لکه بنزین وجود دارد را با دستمال نانویی به آرامی پاک کنید. 

شرکت دانش بنیان شیمی صنعت با تجربه ای چندان ساله به تولید محصولات نانویی از جمله پودر نانو و شامپوی بدنه ماشین نانو می پردازد. این شرکت با تحقیقات گسترده خود توانسته است این محصولات را با کیفیت بسیار بالا به بازار عرضه دهد شما می توانید برای تهیه این محصول به صفحه محصولات مراجعه کنید. 

نتیجه گیری

نتیجه گیری ​

مراقبت از رنگ ماشین نه تنها ظاهر آن را زیباتر می‌کند بلکه از آسیب‌های زیادی نیز جلوگیری می‌کند. 

هر نوع لکه‌ای نیاز به روش مناسب خود دارد، مانند استفاده از استون یا تینر برای لکه‌های رنگ اسپری یا آب گرم و مواد نانویی برای زرد شدن رنگ ماشین های سفید. همچنین، برای پاک کردن رد بنزین از روی بدنه ماشین، استفاده از شامپوی ماشین می‌تواند کمک شایانی کند. 

در این مقاله به بررسی پاک کردن لکه از روی بدنه ماشین پرداختیم و نکات کلیدی و انواع روش های پاک کردن لکه از روی بدنه ماشین را برای شما بازگو کردیم. امیدوارم که این مطالب برای شما مفید واقع بوده باشد. 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
پیمایش به بالا
باز کردن چت
1
Scan the code
پشتیبانی شیمی صنعت
سلام
چطور می تونم کمکتون کنم؟